Letöltésvezérlő
XXIII. Apáczai Napok tanulmánykötet 2019
Okos lét, innováció és digitalizáció – irányok, trendek és következmények
A XXIII. Apáczai-napok Tudományos Konferencia tanulmánykötete
2019. november 14.
Szerkesztők:
Makkos Anikó
Fehér Ágota
Pongrácz Attila
A kiadásért felel:
Pongrácz Attila
a Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János Kar dékánja
Lektorok:
Benyák Anikó |
Jászi Éva |
Reider József |
ISBN
978-615-5837-75-3
Kiadó:
Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János Kar
„… aki jó kalauzokat választ, az nem egykönnyen térhet le a helyes útról,
csak állhatatos elhatározással kövesse őket”
Apáczai Csere János
A XXIII. Apáczai-napok Tudományos Konferencia keretében a Magyar Tudomány Ünnepe rendezvénysorozat részeként 2019. november 14-én várjuk a résztvevőket a neveléstudomány, tanító- és tanárképzés, gyógypedagógia, szociológia és szociális tanulmányok, a nyelvtudomány és kommunikáció, a bölcsészettudomány, az andragógia, a közművelődés, illetve a humánerőforrás-fejlesztés és tanácsadás, valamint a természettudomány területén. Az előadások kiemelt témája a konferencia címében is jelzett új innovatív, okos megoldások, illetve a digitalizáció megjelenése és térhódítása a fenti szakterületeken.
A rendezvény támogatói:
Autonóm járművek dinamikája és irányítása az automatizált közlekedési rendszerek követelményeinek szinergiájában |
Digitális Jólét Program |
EPALE Magyarország |
Tartalomjegyzék
Teljes tanulmánykötet letölthető ide kattintva.
Digitális forradalom, innováció, HR és HR tanácsadás
Kovács Gábor
A fogyasztói érték és mérési lehetőségei a szervezetfejlesztésben.
Pongrácz Attila – Faragó Beatrix
A munkavállalói digitális kompetenciák igénye győri és régióbeli kis- és középvállalkozások tapasztalatai alapján.
Rákosi Szabolcs
Mobilis Diáklabor – a műszaki pályaorientáció egy innovatív eszköze.
Szretykó György
Az Y generáció motiválása és megtartása a munkahelyeken.
Zsigri Ferenc
Toxikus vezetés.
Hagyományok és új trendek a közösségi művelődésben
Beke Dóra – Németh-Torkos Anett Szilvia
A mosonmagyaróvári Nyugdíjas Egyetem formálásának lehetősége az élethosszig tartó tanulás klasszikus rendszerének irányába
Berek Sándor
Cigány/roma reprezentációk Magyarországon a Vasárnapi Ujságban az 1890-es években
Dergez-Rippl Dóra
Amor fati – horror novi A személyes önnevelés lélektani jelentősége a tudatos közösségi nevelésben – C. G. Jung elmélete.
Horbulák Zsolt
Dél-Szlovákia gazdasága a husáki időszak alatt
Varga Balázs
A Páneurópai Piknik a korabeli helyi és országos sajtó tudósításai alapján.
Vályi Péter
Az Antropocén nem-emberi entitásai és a fenntarthatóság pedagógiája.
Innovációs törekvések a gyógypedagógiai gyakorlatban
Balogh Evelin
Felsőoktatásban résztvevő hallgatók fogyatékossággal kapcsolatos hozzáállásának vizsgálata.
Petriková Flóra – Macher Mónika
A beszédészlelés és a szótanulás jellemzői tanulásban akadályozott és logopédiai osztályban tanuló gyermekek esetében.
Rafaez Zsanett – Rohár Alexandra
A néptánc és a népi játékok alkalmazása a beszédfolyamatossági zavarok terápiájában, valamint a diszlexia prevencióban és reedukációban.
Rohár Alexandra – Marton Klára
Kognitív kontroll folyamatok specifikus nyelvfejlődési zavart mutató egynyelvű, valamint tipikus fejlődésű egynyelvű és kétnyelvű gyermekek körében című doktori kutatás tervezete.
Szabóné Pongrácz Petra – Varga Szabolcs
Az önéletrajz felhasználásának lehetőségei az enyhe fokú intellektuális képességzavart mutató fiatalok személyiségfejlesztésében.
Kultúrák, nyelvek, kommunikáció
Baranyiné Kóczy Judit
Új perspektívák a nyelvtudományban: a digitalizáció és a XXI. századi társadalmi kérdések hatása a nyelvészeti kutatásra.
Frank Ágnes
Határon átnyúló együttműködések az INTERREG V A Ausztria-Magyarország Program keretében.
Görcsné Muzsai Viktória
Coaching, nyelvi coaching, avagy a képzők képzése.
Makkos Anika
A gépi fordítások funkcionalitása és használhatósága.
Mátyás Judit
Üzleti szaknyelvoktatás a marketingkommunikáció vetületében.
Mészáros-Grünceisz Zsuzsanna
Kulturális diplomácia napjainkban.
Kutatás és innováció a köznevelésben
Bagota Mónika – Szitányi Judit
A kerület és a terület fogalmának megértése – gondolatok két geometria feladat kapcsán.
Csenger Lajosné
Egészséges életmódra nevelés az alsó tagozatos idegen nyelv órákon.
Giczi Dalma – Lőrincz Ildikó
Külföldi gyerekek egy magyar iskolában pedagógus nézetek tükrében
Halbritter András – Reider József – Pápai Bernadett – Petz Tiborné
A szabadban tanulás lehetőségei néhány tantárgy oktatásában.
Kovács Szilvia
Az irodalomtanítás megújulásának lehetőségei
Kórus Péter
A kombinatorika módszertanáról a tanító- és óvodapedagógus-képzésben.
Petz Tiborné – Reider József
A tanítóképzés matematika oktatásának lehetőségei az innováció és a digitalizáció világában.
Saflánszky Sarolta
Nevelhetők a digitális bennszülöttek? Erkölcsi nevelés a digitalizáció korában
Takács Georgina – Beke Dóra
Az interaktív tábla alkalmazása az oktatásban.
Felsőoktatási kutatások és innovatív projektek
Barla Ferenc – Szabó Péter
Növényi magvak és csírák kobaltforrással történő besugárzásának technikája
Dóczi Eszter – Hanczné Lakatos Erika – Németh-Torkos Anett
A természetes és mesterséges édesítőszerek fogyasztói megítélése és azok alkalmazásának vizsgálata kérdőíves felmérés alapján
Fehér Ágota
Empátiás érzékenység az online és az offline térben.
Faragó Beatrix – Kovácsné Tóth Ágnes – Konczos Csaba – Pápai Zsófia – Szakály Zsolt
Egészségmenedzsment a nemzetgazdaság elemeként és a Széchenyi István Egyetem korcsoportos egészségmagatartás vizsgálatában.
Huszka Péter
Kulturális és társadalmi különbségek a táplálkozásban.
Mészáros Attila
Érzelmi intelligencia szerepe és mérése pedagógus hallgatók körében.
Pápai Zsófia – Szakály Zsolt – Faragó Beatrix – Kertész Tamás – Konczos Csaba – Kovácsné Tóth Ágnes
Az időskorú nők életmódjának néhány jellemzője.
Szabó Péter – Barla Ferenc
Időigényes sejtbiológiai kutatás digitális bemutatása.
Trembulyák Márta
Az iskolai szociális munka kihívásai Győr-Moson-Sopron megye egyes részein/kistérségeiben.
Megújulási törekvések a felsőoktatásban
Boldizsár Boglárka
Szabadidős és nyelvórai kütyühasználat diákszemmel
Kmeczkó Szilárd
A tudománytörténet tárgy oktatójára háruló interpretációs feladatok jellege két forrás alkalmazásának tükrében.
Krisztin Német István
Az útkeresés eredménye – A tanító szakos hallgatók alapképzésének megújult Matematika előadása.
Lőre Vendel – Kovács Gábor – Kovács Norbert
Számítógéppel támogatott oktatási módszerek fejlesztése projektmenedzsment szemszögből
Megyeriné Runyó Anna
IKT a felsőoktatásban – felhasználása az Apor Vilmos Katolikus Főiskolán
Helen Sherwin – Sipos Judit
A tanító angol nyelv választott műveltségi területen végzett hallgatók karrierkövetése (2006–2019)
Technológia, digitalizáció és mindennapi élet – az „okos lét” és az „okos tér” társadalmi vonatkozásai és innovációs aspektusai
Dusek Tamás
Az okos város mutatószámok tartalmi problémái
Gönczy Balázs – Kovács Norbert
A digitális Battle Royale játékok magyar fogyasztóinak vásárlási döntését befolyásoló tényezők.
Gyimesi Áron – Nick Gábor András
Az autonóm gépjárművek terjedését támogató begyűrűző hatások összefüggéseinek rendszerezése a kormányzat és az egyének nézőpontjából
Morvay Szabolcs – Kecskés Petra
A kreativitás térbeli koncentrációja.
Almappák
Az aktuális mappa elemei
Feltöltve: | 2020. September 15. 10:24:47 |
Módosítva: | 2020. September 15. 10:25:17 |
File méret: | 10,6 MB |
Letöltve: | 213 alkalommal |