Letöltésvezérlő

XXVI. Apáczai-napok tanulmánykötet 2023

Informális tanulás és új tudásformák a 21. században

XXVII. Apáczai-napok Online Tudományos Konferencia tanulmánykötete

2023. november 9.

 

Szerkesztők:

Dőryné Zábrádi Orsolya

Kurucz Anikó

Varga Balázs

 

A kiadásért felel:

Pongrácz Attila

a Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János Pedagógiai, Humán- és Társadalomtudományi Kar dékánja

 

Lektorok:

Dőryné Zábrádi Orsolya

Kurucz Anikó

Helen Sherwin

Varga Balázs



Korrektorok:

Dőryné Zábrádi Orsolya

Kurucz Anikó



ISBN:

978-963-7287-35-0

 

Kiadó:

Széchenyi István Egyetem

Apáczai Csere János Pedagógiai, Humán- és Társadalomtudományi Kar



I. Emberierőforrás-fejlesztés és tanácsadás szekció

 

Keséné Bohácsi Beáta:

Tudásmenedzsment és tudásmegosztás informális tanulás által – mennyire hasznos vagy gátló?

 

Lőre Jázmin:

Női munkavállalók karrierlehetőségei az Északnyugat-Dunántúl régióban

 

Pongrácz Attila – Rákosi Szabolcs:

Fenntarthatóság az emberierőforrás-menedzsmentben

 

Szilágyi Tamás:

Az innováció etikai kihívásai az emberierőforrás-fejlesztésben

 

I. Bölcsészettudomány, filozófia szekció

 

Dergez-Rippl Dóra:

Az archetípusok és szimbólumok jelentősége az informális tanulásban

 

Eged Alice:

Hasznos idióta vagy gátlástalan opportunista? Adalékok Vilmos ex-trónörökös és a nemzetiszocialista mozgalom kapcsolata történetéhez – különös tekintettel a Potsdam Nap eseményeire

 

Kmeczkó Szilárd:

Tudomány és áltudomány megkülönböztetése Polányi Mihály tudományfilozófiájában

 

Nagy Attila:

Új idők, új vezetőkkel. A bizalom erénye mint vezetői kompetencia a 21. században

 

III. Kultúraközvetítés szekció

 

Berek Sándor:

Cigány/roma reprezentációk Magyarországon a Vasárnapi Ujságban a 20. század első évtizedében, 1902 és 1905 között

 

Horváth Dorottya:

Lelkemből lelkedbe – Esettanulmány a Kincskereső Meseterápiás Módszer tükrében

 

Kara Zsuzsanna:

Válság előtt, válság után: a magyar nemzeti minősítésű színházak összehasonlító elemzése

 

Kudoba Szabolcs – Kovácsné Tóth Ágnes– Koppány Krisztián – Orbán Györgyi: 

Közlekedési balesetek számának alakulása Győr-Moson-Sopron vármegyében a 2018-2023. években a Covid 19 vírus okozta lezárások tükrében

 

IV. Gyógypedagógia, logopédia szekció

 

Csányi Csilla Zita:

Érted (?) zenélek! Zenei elemek a logopédiában (Hang- és ritmusasszisztált komplex nyelvi fejlesztés) Kutatási eredmények

 

Somogyi Tímea:

Én tombolok, Te dadogsz, Ők veszekednek ...!  Dadogó gyermeket nevelő család mediációval és családterápiával kísért esetbemutatása

 

V. Kommunikáció, nyelvtudomány szekció

 

Csillag Andrea:

Prepozíciók angol bánatkifejezésekben

 

Dudok Fanni:

Tehetséggondozás és speciális készségfejlesztés a médiaoktatásban

 

Keszei Flóra:

A nyugat-dunántúli régió kis- és középvállalkozásai közötti kommunikáció a kulturális tényezők tükrében

 

Mátyás Judit – Bédi Áron:

Közgazdász hallgatók nyelvtanulási attitűdje pszichológiai megközelítésben

 

Tamás Krúdy – Attila Pongrácz:

TikTok and ethics – when the user is not in control. Raising stakeholder awareness based on scientific evidence

 

VI. Nemzetközi tanulmányok szekció

 

Ködmön Zoltán:

Regionális fejlesztés nemzetközi kitekintésben

 

Kusica Kolos:

Ukrajna fegyveres támogatása az orosz-ukrán háborúban

 

VII. Szociológia, szociális tanulmányok szekció

 

Botkáné Katona Zita – Pusztafalvi Henriette:

Legális szerek használatának alakulása Győr térségében fiatal sportolók körében

 

Fódi Kamilla:

Coaching módszerek alkalmazásának vizsgálata a kamaszokkal és fiatal felnőttekkel való foglalkozások során

 

Kóbor Krisztina:

Az informális tanulás szerepe és elemei a humán- és csoportfejlesztő tréner szakirányú továbbképzésben

 

VIII. Pedagógia, neveléstudomány szekció

 

Babos Máté – Makkos Anikó:

Az angol nyelv hatása a 8-12 éves gyermekek anyanyelvi nyelvhasználatára

 

Krankovits Melinda:

Informatikát mindenkinek! De hogyan? Felsőoktatási kihívások a tömegoktatásban

 

Pălcuţ-Bereczki Andrea-Brigitta:

Bihar megyei cigány diákok oktatása

 

Takács Szilárd László:

Önkéntesség a matematikaoktatásban: attitűdvizsgálat egyetemista hallgatók körében

 

IX. Szakképzés – Matematika és természettudományok módszertana szekció

 

Fülöp Zsolt:

Az aritmetikáról az algebrára történő átmenet megvalósítása – magyarországi általános iskolai tankönyvek elemzése

 

Almappák

Vissza ..
Vissza

Az aktuális mappa elemei

Apáczai Napok 2023 - teljes tanulmánykötet
Feltöltve: 2024. October 30. 11:11:43
Módosítva: 2024. October 30. 11:11:57
File méret: 9,02 MB
Letöltve: 17 alkalommal