Letöltésvezérlő
XXV. Apáczai-napok tanulmánykötet 2021
A múltból táplálkozó jövő – hagyomány és fejlődés
XXV. Apáczai-napok Tudományos Konferencia tanulmánykötete
2021. november 04.
Szerkesztők:
Makkos Anikó
Kecskés Petra
Boldizsár Boglárka
A kiadásért felel:
Pongrácz Attila
a Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János Kar dékánja
Lektorok:
Boldizsár Boglárka Bugovics Zoltán Buics László Csapóné Horváth Andrea Csendesné Cseri Kinga Csenger Lajos Antalné Csizmadia Zoltán Dőryné Zábrádi Orsolya Dusek Tamás Görcsné Muzsai Viktória Gróz Andrea Halbritter András Albert Helen Sherwin Horváth Csaba Sándor |
Horváth Nóra Kazinczy Eszter Kecskés Petra Keller Veronika Kovácsné Tóth Ágnes Kóbor Krisztina Kövecsesné Gősi Viktória Kurucz Anikó Kurucz Attila Lampert Bálint Lanczendorfer Zsuzsanna Makkos Anikó Mészáros Attila Nagy Tamás |
Nádai Julianna Pápai Bernadett Éva Petzné Tóth Szilvia Pongrácz Attila Reider József Ritter Andrea Sipos Judit Sütő Csaba András Szabóné Pongrácz Petra Szőke Júlia Tóth Péter Varga Balázs Vehrer Adél Verebélyi Gabriella |
Korrektorok:
Boldizsár Boglárka
Kecskés Petra
Makkos Anikó
Verebélyi Gabriella
ISBN:
978-963-7287-32-9
Kiadó:
Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János Kar
Tartalomjegyzék
Teljes tanulmánykötet letölthető ide kattintva.
1. EMBERIERŐFORRÁS-FEJLESZTÉS ÉS TANÁCSADÁS
Horváth Patrícia – Pongrácz Attila
A lean módszertan alkalmazásának lehetőségei irodai környezetben
Rákosi Szabolcs – Pongrácz Attila
Science centerek tevékenységeinek vonzáskörzete és területfejlesztési hatásai
Tóth-Nagy Csaba – Kulcsár Nárcisz
TRL – Az Embersuttogó Ló, ló asszisztálta képzésekben alkalmazott kapcsolatértékelő módszer
2. TERMÉSZETTUDOMÁNYOK
Kallós Gábor
Hogyan találhatja meg szerepét a matematikatörténet a tudománytörténet oktatásában?
Szabó Péter
Linnétől de Chardin-ig – egy pályázat tapasztalatai
Tóth Attila
A geometriai megoldások új szerepe a gyakorlati példákban
3. BÖLCSÉSZETTUDOMÁNY, FILOZÓFIA I. – II.
Bihari Péter
A rendezőelvek és a logikai szintek
Eged Alice
Célpontban a Götze-fivérek Adalékok a nemzetiszocialista Németország jogalkotásához
Horváth Nóra
A spirál motívumának feltűnései Frenák Pál művészetében
Kmeczkó Szilárd
A táj és a kocsma. Megjegyzések Talamon Alfonz posztumusz művének fikciós világához
Pápai Fruzsina Menta – Pápai Bernadett Éva – Erős Erika
A győri Napóleon-ház jövője: Javaslat az épület örökség alapú fejlesztéséhez
Szoboszlai-Kiss Katalin
Migráció a fényes athéni demokrácia korában
Varga Balázs
A Trianon utáni (1922-1923-as) határkiigazítások tálalása a korabeli országos sajtóban
4. KÖZÖSSÉG ÉS ÉRTÉK I. – II.
Berek Sándor
Cigány/roma reprezentációk Magyarországon a Vasárnapi Ujságban az 1890-es évek végén
Huszka Péter – Huszka Fanni Dorina
Tények és gondolatok a Covid–19 járvány harmadik hullámának közösségi, gazdasági és egészségügyi vonatkozásairól
Lanczendorfer Zsuzsanna
Tízéves a Kulturális mediáció mesterszakunk
Makkos Anikó
A népmese mint hagyomány értelmezése, tudásmegőrző és -átadó szerepének vizsgálata
Paál Zsuzsánna
Inspiráló tárgyak. A győri Fruhmann-kályhagyűjtemény kultúraközvetítő modellje
Pápai Emese
Schima A. Bandi győri Hősök díszkútjának terve
5. GYÓGYPEDAGÓGIA, LOGOPÉDIA
Fazekasné Fenyvesi Margit
Olvasástanítás fonomimikával
Szabóné Pongrácz Petra
Szegregált oktatáson át vezető életutak
Varga Szabolcs
A szupervízió mint a (gyógy)pedagógusi önreflexió egyik lehetséges eszköze
6. KOMMUNIKÁCIÓ, NYELVTUDOMÁNY
Dőryné Zábrádi Orsolya – Vass Éva Tünde
A pandémia hatása a helyesírási készség alakulására – első évfolyamos tanító és gyógypedagógus hallgatók kompetenciájának összehasonlítása
Görcsné Muzsai Viktória
Egy antológia margójára. 20 év – 50 tanulmány: kutatási keretek és témák, módszertan és eredmények
Csapóné Horváth Andrea
A kommunikáció jelentőségéről a rekreáció mesterképzésben
Mátyás Judit
A Steve Jobs-siker titka. Történetmesélés a marketingkommunikációban
7. NEMZETKÖZI TANULMÁNYOK
Azin Sharirlou – Benkei-Kovács Balázs
Organizational culture and work-based learning in Japanese, German, and American multinational companies
Bakhyt Aubakirova
Trilingual education in Kazakhstani Higher Education: from the theory to the empirical research
Imre Gabriella – Remsei Sándor
Lehet-e India az új Kína?
Lakosy Dóra – Szőke Júlia
Nemzeti és szervezeti kultúrák összefüggései
8. SZOCIOLÓGIA, SZOCIÁLIS TANULMÁNYOK, KÖZÖSSÉGSZERVEZÉS- ÉS FEJLESZTÉS
Boldizsár Boglárka – Csendesné Cseri Kinga
A Covid–19 koronavírus járványhelyzet értékelméleti és interpretációs vonatkozásainak vizsgálata győri egyetemisták körében
Gaálné Szabó Edith
Családon belüli idősgondozás problémái változó világunkban
Szirmai Éva
A Szabad Egyetemtől a #freeuniversity-ig. Hallgatói és oktatói aktivitás az offline és online térben
Tóth Péter – Kovács Szilvia
Lakóhelyi elégedettség és életminőség kapcsolata Győr városrészeiben
9. PEDAGÓGIA, NEVELÉSTUDOMÁNY I.
Baloghné Vincze Katalin
A hit- és erkölcstanoktatásban rejlő sajátos pozitív pedagógiai lehetőségek a hittankönyvi feladatok tükrében
Czabaji Horváth Attila
A szeretet pedagógiája a háború embertelenségében
Czeglédi Sándor
„Ha Széchenyi nincs, őt illeti a legnagyobb magyar titulusa.” Fáy András egyház- és oktatáspolitikai nézetei
Kőnigh-Görög Dóra – Bárdi Árpád – Gyimóthy Gergely
Több mint tábor, szülői nézet
Pálkuti Anikó
A Regula Benedicti és a Z-generáció
Vörösházi Györgyné
A mesék világa napjainkban – meseolvasási szokások a családban
10. PEDAGÓGIA, NEVELÉSTUDOMÁNY II.
Joó Anikó
A lezárás alatti online oktatás tapasztalatai a Debreceni Református Hittudományi Egyetemen
Kertész Tamás
Játékos-konstruktivista-mozgásalapú matematikatanulás
Konczos Csaba – Pápai Zsófia – Kertész Tamás – Liszkai Zsuzsanna – Szakály Zsolt
Fittebbek-e a tanulók a NETFIT mérések bevezetése óta? A NETFIT mérések országos eredményeinek összehasonlító elemzése
Kórus Péter – Pintér Klára
Hagyomány és fejlődés a matematikatanításban – a múltból táplálkozó matematikafeladatok
Mészáros Attila
A Riemann–Thomann modell pedagógiai kommunikációs vetülete
Bagota Mónika – Pintér Marianna Ilona –Kulman Katalin – Ökördi Réka
Félreértés vagy megértés?
Petzné Tóth Szilvia – Reider József
Digitális kompetencia fejlesztése Bee-bot robotokkal
11. PEDAGÓGIA, NEVELÉSTUDOMÁNY III.
Helen Sherwin
CLIL in Hungarian bilingual schools: Problems and solutions
Horváth Dorottya
Az égig érő fa tetején. A mesék és a személyiség kapcsolódási pontjainak elemzése
Lőrincz Ildikó – Lampert Bálint – Kövecsesné Gősi Viktória – Wojnesitz, Alexandra
A helyidentitás vizsgálata öröm-bánat térképpel magyarországi és ausztriai iskolások körében
Koós Ildikó – Zsiray Barbara
A szövegalkotási képesség fejlesztése Sztorikocka segítségével 9–10 év közötti korosztályban
Kurucz Anikó
Az irodalomértelmezés mediális aspektusai a kortárs gyerekirodalom-kutatásban
Márkus Éva – Svraka Bernadett
A német célnyelvi fejlesztés támogatásának lehetősége a papírszínház pedagógiai alkalmazásával. Felmérés német nemzetiségi óvodapedagógusok körében
12. DIASZPÓRA ONLINE SZEKCIÓ
Kaszalik Zita
A köznevelés reagálása a 21. század kihívásaira az Erasmus+ és a Határtalanul! programon keresztül
Körmendi Mária
A babák és plüssök szerepe a gyermeki lélek fejlődésében és a tanulásban
Kövecsesné Gősi Viktória
Kreatív módszertani megoldások Kamishibai Papírszínházzal
Patai Mercédesz
Gamifikáció a nyelvoktatásban: Virtuális kincskereső játék Magyarországon
Almappák
Az aktuális mappa elemei
Feltöltve: | 2022. July 11. 14:26:26 |
Módosítva: | 2022. August 15. 10:57:07 |
File méret: | 13,96 MB |
Letöltve: | 274 alkalommal |